Trainer
|
||
Zelfreflectie door elke cursist op hoe het aangeleerde voor hem/haar van toepassing kan zijn is een wezenlijk onderdeel van mijn trainingen. Het aanleren van modellen en vaardigheden wordt daarmee effectiever. | ||
Hoe
|
|
|
MaatwerkIk geniet van de interactie met en tussen de studenten/cursisten en wat dat oplevert aan nieuwe inzichten voor allen, inclusief mezelf. Ik voel me het beste als ik kan aansluiten bij wat voor de groepsleden nodig is. Daarmee is iedere training die ik geef een training op maat. |
||
OntwikkelingsgerichtMijn benadering is ontwikkelingsgericht; dat wil zeggen dat kennis en vaardigheden altijd in ontwikkeling (moeten) blijven en moet aansluiten op de behoefte van de ander. In de praktijk betekent dit voor mij een continue zoektocht naar effectiever gedrag van zowel de cursist als van mijzelf. Steeds nieuwsgierig en kritisch kijken naar welke theorie of model dan ook en vooral de lol daarvan blijven inzien! |
||
ReflectieIk zie mijzelf meer als een procesbegeleider dan als een docent; cursisten blijven zelf verantwoordelijk voor hun eigen leerproces. Natuurlijk komen er, naast ervaringsgerichte oefeningen, regelmatig modellen en theorieën uit “mijn rugzak” die ik graag de cursisten voorleg als suggestie. Het aanleren van vaardigheden kan wat mij betreft niet losstaan van momenten van (zelf)reflectie. |